Technogym, toonaangevend producent van professionele fitnessapparatuur, is aangesteld als official supplier van de Olympische Spelen in Londen.

Het wellnessbedrijf lanceert in samenwerking met BodyMove in Meerhout en in Herselt een campagne om de regio in beweging te krijgen. Met de vraag ‘Wat is jouw olympische belofte?’ worden consumenten in de aanloop naar de Spelen uitgedaagd om een sportieve doelstelling te formuleren en te verwezenlijken.
 
Vanaf juni kunnen sporters bij BodyMove Meerhout en BodyMove Herselt hun sportieve ambities ontdekken met de Technogym Aspiration Finder: een in samenwerking met de UILM Universiteit van Milaan ontwikkelde vragenlijst die doelstellingen van sporters in kaart brengt. Op basis van de uitkomst, de Aspiration Map, wordt voor sporters een drie maanden durend persoonlijk ‘olympisch’ trainingsprogramma opgesteld.
 
De Aspiration Finder achterhaalt de daadwerkelijke beweegredenen van sporters aan de hand van hun persoonlijke kenmerken en levensstijl. Resultaten laten zien dat er zes afzonderlijke sportieve basisaspiraties zijn, die per individu in verschillende mate aanwezig zijn: balance (balans tussen lichaam & geest), move (verbeteren van gezondheid & welzijn), shape (werken aan lichaam & gewicht), power (vergroten van kracht & stabiliteit), sport (prestaties overtreffen & vooruitgang boeken) en fun (plezier hebben & samen sporten).
 
De campagne is gelanceerd door de Nederlandse judoka Henk Grol en actrice/presentatrice Nikkie Plessen (foto). De olympisch medaillewinnaar verkondigde zijn sportieve belofte voor de Spelen, die niets te wensen over laat: “Ik heb een duidelijk doel voor ogen op weg naar Londen en dat is goud.” Nikkie Plessen vertelde over haar eigen sportieve ambities: “Sport is voor mij niet alleen een heerlijke uitlaatklep, maar ook echt genieten. Ik doe het met plezier, omdat ik weet dat ik me beter voel wanneer ik  regelmatig beweeg.”
 
De missie van Technogym is wereldwijd mensen aansporen tot regelmatige lichamelijke beweging. In lijn met deze overtuiging moet de olympische campagne in Nederland gaan bijdragen aan een gezondere samenleving.
 
In Engeland voert Technogym in samenwerking met nationale topsporters en de British Olympic Association de soortgelijke campagne ‘I pledge’ (Ik beloof). Het is voor het eerst in de geschiedenis van de Spelen dat een gastland zo nadrukkelijk aandacht besteedt aan het maatschappelijk belang van gezondheid en welzijn.